Skottland 2016

Tre dagar efter att jag kom hem från USA så var det dags att hoppa på en buss tillbaka till Landvetter, den här gången för att flyga till Skottland tillsammans med Lydia. Hade några riktigt bra dagar och kommer helt klart åka tillbaka någon gång, vill hyra bil så man kan se mer av högländerna då flera av dom riktigt fina ställena är svåra att ta sig till.

Vi spenderade första heldagen i Edinburgh där det var festival så det var sjukt mycket folk i staden och mycket gatuartister och sådär vilket var väldigt kul att se! Vi gick runt i princip hela staden, väldigt mysig stad verkligen tycker även jag som inte är en storstadsmänniska. På kvällen tog vi tåget upp till Inverness i högländerna där vi sedan hade våra andra två heldagar och om Edinburgh var mysigt var det inget emot den här staden, både jag och Lydia älskade den! Vi gick runt och kollade in allt första kvällen och den var verkligen helt underbar, en gammal stad precis vid vattnet med broar och ett slott och annat. Vi tog en tur därifrån till Loch Ness som ligger precis i närheten av staden, vi såg inget monster men däremot såg vi the Urquhart Castle vilket är en gammal slottsruin.

Skottland var otroligt vackert och det var riktigt kul att resa med en vän för en gångs skull haha, har ju mest rest själv. Ser fram emot nästa resa dit!

Resor | | Kommentera

USA 2016

Lite bilder från mina två veckor i USA som blir mitt sista besök på ett tag då jag och Brennan gjorde slut. Hade två bra veckor i alla fall och hann med en hel del! Bilderna från Niagara fallen har ni sett och här kommer lite annat blandat från de två veckorna.

Jag var och käkade med Allison och Kate en dag, otroligt kul att träffa dom och ha en chans att ta igen lite tid. Gillar dom tjejerna! Träffade Zar på Monicas grad party där jag även träffade majoriteten av vännerna från track och cross country vilket var väldigt kul! Jag drog även med mig Brennan på en Coldplay konsert och omg den var sååå bra!! Missade när dom var i Stockholm och såg att dom skulle spela i Detroit så några timmar innan konserten började köpte vi biljetter vilket jag är så glad att vi gjorde! Så bra verkligen!

Sista två dagarna åkte vi till en stuga som en kompis till Brennans mamma äger. Vi spenderade tid vid stranden och hade det allmänt gött och jag fick även äntligen(!!) gå på en drive in movie och det var så nice! Ville gå på en under mitt utbytesår men det blev aldrig av så nu två år senare var det äntligen dags. Vi satt i bagaget med filtar och sen ställde man in radion på den kanal som var för den skärmen man skulle titta på och fick ljudet där. Filmen började inte förräns det började mörkna och det var så mysigt! Så glad att jag äntligen fick uppleva det!

Får se när nästa besök blir men det lär som sagt dröja ett tag. Hade iaf två bra veckor och det ska bli kul att åka tillbaka någon gång framöver.