Windy Wellington

Bild på mig och Jessica från utgången igår samt bild på the cabel car jag åkte idag

Två heldagar i Wellington har nu passerat och dom har bestått av en hel del turistande. Igår började vi dagen med att gå på nationalmuseumet som finns här i Wellington, det var gratis och gratis är ju alltid gott och dessutom var det ganska stort så vi spenderade några timmar där inne innan vi gick och satte oss på en mysig restaurang för lunch. Tog en sallad vilket var första salladen på länge och åh vad gott det var, fick sån där go mättnadskänsla i stället för den där äckliga mättnaden man får efter bara massa bröd och pasta vilket annars är standard. Efter det gick vi runt och kollade i lite mysiga butiker, Emma hade tappat sin mobil i vattnet i River Valley så vi köpte en billig mobil hon kan ha tills hon åker hem och sen gick vi runt lite vid hamnen innan vi gick tillbaka till hostlet. Väl där tog jag en nap och sen käkade vi lite lätt kvällsmat innan vi gick ner till baren som finns här på hostlet då vi skulle ut på pubcrawl som sista grej innan vi skildes åt, dom andra åkte ju vidare idag på morgonen medan jag är kvar här. Pubcrawl innebar att man betalde 5 dollar (jag körde gratis alkoholfri pubcrawl men dom andra betalade) och sen fick man för det 4 shotar i 4 olika klubbar. Så under ca 3 timmar gick vi runt bland tre olika klubbar innan vi avslutade i baren på hostlet igen, första var ganska seg men dom två vi var i efter det var riktigt roliga med bra musik så blev en del dansande. Ena av dom barerna hade western tema så alla fick cowboyhattar och dom hade lite western stuk på musiken. När vi kom tillbaka till hostlet dog det dock lite då djn sög och musiken var riktigt tråkig så jag gick och la mig ganska direkt, klockan var ändå halv ett då.

Idag vaknade jag när alla höll på och packade sina grejer, gav alla en hejdåkram och sen la jag mig i sängen igen och somnade om. Gick upp vid 10 och käkade frukost innan jag gav mig ut, tog en cabel car (typ ett tåg) upp till den botaniska trädgården och gick sedan igenom den tillbaka ner till city, riktigt mysigt! Gick sedan och köpte en ny bh då jag lyckades glömma påsen med mina bh-ar i Auckland så har levt med en bh senaste tiden och den är inte särskilt mysig nu. Gick in på museumet en sväng igen och gick på några utställningar vi inte var inne på igår och sen gick jag tillbaka till hostlet och lagade mat samt facetimade lite med Brennan, mys mys. Bokade boende för första stoppet i Bali samt packade ryggsäcken och annars har jag mest chillat på rummet. Mitt flyg till Bali är söndag morgon men jag checkar ut imorgon, hade tänkt sova på flygplatsen men Jessicas kompis som var med oss ute igår bor här i Wellington och hon erbjöd mig att sova hos henne vilket verkligen var jättegulligt så slipper oroa mig för att bli utsparkad igen. Ska dessutom med henne och några andra på rugbymatch imorgon, kan ingenting om rugby men alla säger att det kommer vara en riktigt bra match så tror det blir skoj! Bra avslut på min alldeles för korta Nya Zealand resa!