Gili Trawangan

Har nu alltså kommit fram till Gili Trawangan där jag kommer stanna fyra nätter och jag gillar det redan väldigt mycket bättre än Ubud!

Att ta sig ner hit gick bra, jag hittade shutteln och jag behövde inte betala extra någonstans så det var inga problem. Båtresan gick även den bra och jag kom fram till hostlet vid runt klockan 1, lämnade Ubud vid 7 i morse så det tog några timmar att ta sig hit. Hostlet jag bor på är verkligen sjukt fint, det är ganska nybyggt så rummen är fräscha och det är bara tre vanliga sängar i varje rum i stället för dubbelsängar vilket är väldigt skönt. Dock hade det blivit något fel med min bokning via hostelworld så dom hade ingen ledig säng till mig utan just nu ligger jag på en madrass på golvet. Jag ska dock få en egen säng imorgon och än så länge har jag inte ens betalat för den här natten även om jag tror att det egentligen var tanken.

Gick i alla fall och käkade lunch efter att jag kom hit och sedan gick jag utmed huvudgatan och tittade lite, det är en ganska liten ö så finns bara en huvudgata med massa restauranger och olika dykcenter och sen finns det några smågator där alla hostel och liknande finns. Det finns ingen motortrafik på ön utan det är cykel eller häst-taxi som gäller vilket jag tycker är väldigt mysigt, skönt att slippa allt trafikkaos som var på Bali. Trawangan är partyön av de tre Gili öarna vilket märks, är väldigt mycket unga människor här och mycket barer och klubbar. På måndag ska jag vidare till Gili Air vilket ska vara lugnare och mer avslappnat än vad det är här så tror det blir bra att avsluta där innan jag åker hem. Nu på kvällen var jag med en tjej på mitt rum samt två killkompisar till henne och kollade på solnedgången, vi satt på stolar på stranden precis nedanför en bar och drack apelsinjuice, riktigt mysigt! Sen gick vi och käkade vid nattmarknaden och efter det har jag bara legat och läst på rummet. Imorgon ska jag och dom två andra tjejerna på mitt rum hyra snorkelutrustning och sen ska vi cykla runt ön och stanna på olika ställen och snorkla. Tror det blir en bra dag!